Asset Publisher
pomniki przyrody
W Nadleśnictwie Krasnystaw istnieje 7 pomników przyrody.
Lp. |
Oddział
|
Gmina Leśnictwo Obręb |
Rodzaj |
Wiek (lat) |
Obwód (cm) na wys.1.3 m |
Wysokość (m) |
1. |
50 b |
Rejowiec F. Rejowiec Łopiennik |
Dąb |
280 |
420 |
26 |
2. |
95 c,d |
Skierbieszów Orłów Zamość |
Grupa drzew 30 szt. Buk 3 szt. Grab 2 szt. Jawor |
ok. 220 |
240-420 160,225,320 235
|
28-33 23,21,23 26,28 |
3. |
60 a |
Łopiennik G. Rejowiec Łopiennik |
Dąb |
240 |
380 |
18 |
4. |
347 b,d 351 b |
Kraśniczyn Bończa Łopiennik |
Grupa drzew 15 szt. Modrzew |
170-220 |
240-380 |
23-30 |
5. |
158 h |
Krasnystaw Borek Łopiennik |
Dąb |
220 |
320 |
21 |
6. |
200 d |
Krasnystaw Borek Łopiennik |
Dąb |
260 |
360 |
25 |
7. |
3 b |
Krasnystaw Gorzków Zamość |
Dąb |
165 |
430 |
33 |
Asset Publisher
Nauka pójdzie w las
Nauka pójdzie w las
W dniach 13 i 14 maja 2025 r. odbędzie się bezpłatne szkolenie pod hasłem „Nauka idzie w las” adresowane do nauczycieli szkół podstawowych i średnich oraz osób prowadzących edukację przyrodniczą.
Głównym organizatorem wydarzenia jest Wydział Agrobioinżynierii lubelskiego Uniwersytetu Przyrodniczego przy współudziale Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Lublinie, Zarządem Okręgu Ligi Ochrony Przyrody w Lublinie oraz lubelskim oddziałem Polskiego Towarzystwa Leśnego.
W celu rejestracji oraz znalezienia szczegółów odnośnie szkolenia zapraszamy na stronę internetową:
Nauka idzie w las – bezpłatne szkolenie
W pierwszym dniu szkolenia, po serii wykładów realizowanych w budynku Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (zarówno stacjonarnie, jak i w formule on-line), uczestnicy zostaną przewiezieni do szkółki leśnej w Osmolicach na zajęcia terenowe, natomiast drugi dzień upłynie pod znakiem całodziennych warsztatów terenowych, które zostaną przeprowadzone w kompleksach leśnych Nadleśnictwa Janów Lubelski.
Celem projektu jest kształcenie kadry pedagogicznej w zakresie przyrodniczym ze szczególnym uwzględnieniem środowiska leśnego i jego bioróżnorodności (w tym roślin leśnych i związków występujących między nimi, obecności ptaków śpiewających i ich rozpoznawania po głosach z wykorzystaniem prostych aplikacji), zasobów przyrodniczych, roli leśnika w otaczającej przyrodzie oraz równoważenia w gospodarce leśnej funkcji gospodarczych i pozagospodarczych jakie pełnią nasze lasy. Dodatkowo nauczyciele i edukatorzy otrzymają gotowe scenariusze – inspiracje do samodzielnego prowadzenia edukacji przyrodniczo-leśnej.
Marszałek Województwa Lubelskiego,
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Lublinie
oraz Lubelski Kurator Oświaty.
Szkolenie realizowane w ramach projektu dofinansowanego ze środków NFOŚiGW i WFOŚiGW w Lublinie
z Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej. Wsparcia finansowego udzielił również JM Rektor UP w Lublinie oraz Centrum Informacyjnego Lasów Państwowych.