Asset Publisher
Zasoby leśne
Na terenie nadleśnictwa Krasnystaw siedliska lasowe stanowią ponad 98 %. Średni wiek lasów na naszym terenie to 72 lata, a przeciętna zasobność 321 m sześć./ha
Udział siedlisk leśnych
- 0,18 proc.- BMŚW
- 9,25 proc.- LMŚW
- 10,02 proc.- LŚW
- 0,94 proc.- LW
- 0,86 proc.- OL
- 0,22 proc.- OLJ
- 78,31proc.- LWYŻŚW
- 0,08 proc.- LWYŻW
- 0,14 proc.- OLJWYŻ
Udział gatunków lasotwórczych
- 40 proc.- sosna
- 2 proc.- modrzew
- 29 proc.- dąb
- 16 proc.- buk
- 5 proc.- grab, jesion, topola, olsza
- 5 proc.- brzoza
- 3 proc.- pozostałe
Udział drzewostanów w klasach wieku
Rozpiętość klasy wieku wynosi 20 lat (np. I klasa wieku – drzewostany do 20 lat, II klasa - 21- 40 lat, III klasa – 41-60 lat itd.
- 6 proc.- I klasa
- 10 proc. - II klasa
- 14 proc.- III klasa
- 27 proc.- IV klasa
- 25 proc.- V klasa
- 4 proc.- VI klasa i starsze
- 14 proc.- KO i KDO
Asset Publisher
Nauka pójdzie w las
Nauka pójdzie w las
W dniach 13 i 14 maja 2025 r. odbędzie się bezpłatne szkolenie pod hasłem „Nauka idzie w las” adresowane do nauczycieli szkół podstawowych i średnich oraz osób prowadzących edukację przyrodniczą.
Głównym organizatorem wydarzenia jest Wydział Agrobioinżynierii lubelskiego Uniwersytetu Przyrodniczego przy współudziale Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Lublinie, Zarządem Okręgu Ligi Ochrony Przyrody w Lublinie oraz lubelskim oddziałem Polskiego Towarzystwa Leśnego.
W celu rejestracji oraz znalezienia szczegółów odnośnie szkolenia zapraszamy na stronę internetową:
Nauka idzie w las – bezpłatne szkolenie
W pierwszym dniu szkolenia, po serii wykładów realizowanych w budynku Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (zarówno stacjonarnie, jak i w formule on-line), uczestnicy zostaną przewiezieni do szkółki leśnej w Osmolicach na zajęcia terenowe, natomiast drugi dzień upłynie pod znakiem całodziennych warsztatów terenowych, które zostaną przeprowadzone w kompleksach leśnych Nadleśnictwa Janów Lubelski.
Celem projektu jest kształcenie kadry pedagogicznej w zakresie przyrodniczym ze szczególnym uwzględnieniem środowiska leśnego i jego bioróżnorodności (w tym roślin leśnych i związków występujących między nimi, obecności ptaków śpiewających i ich rozpoznawania po głosach z wykorzystaniem prostych aplikacji), zasobów przyrodniczych, roli leśnika w otaczającej przyrodzie oraz równoważenia w gospodarce leśnej funkcji gospodarczych i pozagospodarczych jakie pełnią nasze lasy. Dodatkowo nauczyciele i edukatorzy otrzymają gotowe scenariusze – inspiracje do samodzielnego prowadzenia edukacji przyrodniczo-leśnej.
Marszałek Województwa Lubelskiego,
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Lublinie
oraz Lubelski Kurator Oświaty.
Szkolenie realizowane w ramach projektu dofinansowanego ze środków NFOŚiGW i WFOŚiGW w Lublinie
z Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej. Wsparcia finansowego udzielił również JM Rektor UP w Lublinie oraz Centrum Informacyjnego Lasów Państwowych.